Overkligheten kallar

Ikväll fick jag lust att skriva på Stella betyder stjärna för första gången på mycket länge. Jag har skrivit lite på den tidigare i sommar, men det var inte riktigt för att jag hade lust, utan för att jag ville komma vidare.

Men idag fick jag känslan jag väntat på, av att berättelsen öppnade sig för mig. Karaktärerna tänkte och kände saker, och jag kunde lära känna dem bättre. Jag hoppas det fortsätter! Det underliga var att det hände efter att jag tänkte tanken: Ska jag inte bara ta och skriva färdigt Stella betyder stjärna nu, så att jag kan skriva nästa bok!?
I längtan efter den nya berättelsen kom det nån sorts beslutsamhet – för jag kom ihåg att det var likadant när jag skrev på Tatuerade tårar, att jag bara ville bli färdig med den så jag kunde skriva på nästa…
vilket nu är den berättelse jag försöker fly ifrån!😛

Det är svårt att färdigställa saker..!

Men jag har ett behov just nu av att gå in i skapandet, kanske som en annan sorts flykt, från en verklighet som blir lite väl trasslig ibland. I och för sig är den väl inte så himla trasslig egentligen, men i mitt huvud blir den lätt det. I mitt trassliga huvud som ältar trassliga människor. Och jag är nu ganska trött på att tänka samma saker om och om igen, så jag skulle behöva en paus med lite overklighet. Med overkliga människor som kanske kan överraska. Så – tur att den finns där att stiga in i när man behöver det!

Kommentera

