En liten blurb

Hittad i oskrivna noveller-mapp.🙂

”Världen låg för mina fötter. Så säger man. Det var ilska, det som skulle inta den. Så här!” Han gör ett utfall mot en imaginär publik. ”Fast med musik. Musiken. För fan, det är ju samma sak fortfarande. Jag gör samma grej. Jag brann och jag brinner. Jag har tid kvar. Skit samma om jag måste spotta slem i timmar varje dag, det finns tid, det gör det.”
Han tar fram smink. Målar ansiktet vitt med snabba drag. Sedan kajalpenna runt ögonen.
”De skriver fortfarande om mig. När jag visar mig. De flesta älskar mig fortfarande. Fast några, jag vill inte nämna några namn, använder ord som bedagad. Det är sånt jävla bullshit. Jag är för fan bara trettiotre!”
I samma stund intar hostan honom och han måste ta stöd mot något för att klara den.

Han kommer upp på scenen, smal som en svältkonstnär och med ett ansikte som en mimande clown, men när musiken börjar upptar han scenen lika fullständigt som någonsin, med sin obehagliga, underbara närvaro.

Och framför scenen finns de.

Kommentera

