Vidare

Skrev för ett tag sen i min dagbok: ”Rädd att jag kommer få mitt hjärta så jävla krossat i den här vändan. Men sen på vägen till jobbet tänkte jag: Fast det är ju därför jag är här. Jag är här för att älska, och alltså för att få mitt hjärta krossat. De två hör ju på nåt vis ihop.”

Well… allt man kan göra är att sopa ihop bitarna, foga ihop dem så gott det går, och sen flyta vidare i den eviga ström som kallas livet.
Man möter någon, stannar upp för ett tag, delar något, skapar något tillsammans, länge eller kort, och sen strömmar man vidare. Möter nya människor som bygger ens värld.

Kommentera

