Tårar och spacedisco

Det är söndagen på en helg som varit mycket upp och ner. Fredagkvällen blev en sådan där otippat bra kväll. Den började med att jag satt i köket och grät. Jag tänkte att jag lika gärna kunde gråta ordentligt, verkligen få ut allt. Jag tänkte på hur det är att om och om igen vara beredd att älska någon, men inte få lov. Hur det är att inte få ge kärlek till den man vill. Det gjorde ont. Men när jag hade gråtit ett par timmar kändes det inte som att det gav så mycket mer, och just då skickade K ett meddelande och frågade om vi skulle hitta på något.

Så vi gick till Borgen och såg en fantastisk ambient-dronespelning och dansade till spacedisco, gamla bollywoodlåtar och sextiotalsmusik. Jag upptäckte Aavikko, ännu ett fantastiskt finskt band. En ny bekant till mig buffade omkring mig på dansgolvet och vi sjöng påhittade sånger och skrattade. Mycket.

Jag åkte hem med känslan:
Trots att livet är så fucked up ibland så är det ändå jävligt bra!

Image
Och på lördagen pimpade vi skor! (Foto: Mio)
🙂

Kommentera

