Kontraster

Jag har haft två dagar nu som har varit tunga och dystra. Det blir en stark kontrast mot solen som gnistrar och gassar, och kanske känns det extra mycket då…

Det är väl flera saker som påverkar mig just nu, kanske mest av allt trötthet. Men också känslor. Förvirring. Jag vet inte vart jag vill, känner mig riktningslös. Som att min uppmärksamhet splittras i tusen tunna strimmor – strimlor – varav ingen kan leda någon vart på egen hand.

Idag kom jag på mig själv med att sakna Maxi, huvudpersonen i Jag är skillnad, som om han vore en viktig person som inte längre finns i mitt liv… Jag tror att jag saknar att skriva, men när jag öppnar Stella betyder stjärna hittar jag inget sätt att komma vidare i texten. Den stänger sig. Det kommer inga händelser, ingen dialog, karaktärerna vill eller gör ingenting.

På jobbet försöker jag komma ihåg hur det var att känna motivation men minnet känns dunkelt, lite som att jag knappt kan tro att jag en gång kände pepp. Det är som en grå, dammig filt över alla aktiviteter, och de glider undan mina händer när jag försöker greppa dem.

Och så är det den där viktiga personen som jag tänker på… Han som är hoprullad igelkott ena stunden och otämjbar enhörning nästa och som hela tiden överraskar mig. Mitt hjärta slår för honom så jag måste blunda.

Precis som för solen som lyser lite för starkt.

Image

2 svar to “Kontraster”

  1. Hanna Says:

    Kärlek!!!

Kommentera

