Den fantastiska boken

Idag hittade jag via en bekant världens mest fantastiska bok (jag skojar inte): Kunstformen der Natur av Ernst Haeckel. Den är från slutet av 1800-talet och innehåller 100 bilder, den ena vackrare än den andra, av växter, djur, etc etc. Här kan man ladda ner boken som pdf. Och här kan man titta på alla bilder online.

JA det är SANT. Det finns 100 st!

Apropå det jag skrev förra gången, att jag inte var kär i nån… det är jag inte nu heller, däremot känner jag åtminstone för att bli det. Så jag börjar känna igen mig själv. Förut idag skickade jag ett sms till en person som jag nästan bara kanske visste vem det var, fast om det var den jag trodde så var den väldigt söt. Så jag börjar känna igen mig själv. Hen svarade visserligen inte. Men jag har ju heller inte tid riktigt… kan jag skylla på, så behöver jag inte bli besviken.

Jag försöker verkligen verkligen skriva färdigt Tatuerade tårar nu så att jag kan skicka in den till förlag.

Nästa vecka ska jag resa bort en stans. En pinglig person kommer att vara med på resan, sådeså! En kan ju alltid hoppas på att det är jag. Eller så är det nån annan!

Kommentera

