Något konstigt har hänt

Jag är inte kär i någon. Inte förälskad. Inte intresserad. Inte särskilt nyfiken heller. Jag vet att ett sådant tillstånd kan ha uppstått någon gång förut i mitt liv, men det är banne mig inte nyligen, och inte ofta heller. Jag har jättemycket tid och energi över nu; den som jag brukar lägga på att tänka på den (dem) jag är intresserad av. Får massor gjort. Och har det ganska bra. Men är det inte lite tråkigt?

Lyssnar på Det snurrar i min skalle och tänker på förälskelsen jag kände i somras, en som jag överväger om den inte gjorde mig gladare än någon annan av alla förälskelser jag upplevt, hur obesvarad den än var. För att den förflyttade mig till en helt ny plats, en som jag inte förstått att jag kunde ta mig till. Och nu när jag har varit där kan jag inte låtsas att jag aldrig sett den.

Det känns visserligen avlägset nu. Men tur att det i alla fall går att minnas hur det känns när det snurrar i ens skalle.


PS. The first four sentences of this blog post may be subject to change at any time without any further notice.

Kommentera

