Vardagsdramatik

Med anledning av saker som ska vara med i Stella betyder stjärna har jag rotat i mina gömmor och högar med gamla teckningar, brev och berättelser. Där dök en klassiker upp: Buss-chaufför Karlgren försover sig – en berättelse jag skrev när jag var åtta år. Det är vardagsdramatik på hög nivå, som jag känner att jag måste dela med mig av!

En gång fast i realism-träsket, alltid fast, eller?

Kattfamiljen får ni på köpet!

2 svar to “Vardagsdramatik”

  1. Gråter katten?😦

    • Ja den gör ju det… båda kattbarnen gråter, den lite större bara en tår, den lilla gråter en massa.
      Jag ritade den där teckningen när jag var fyra och ett halvt år. Uppe i hörnet står det ”vi” överstruket. Vi är fyra i familjen, jag är yngst. Det är nästan svårt att tänka sig att en fyraåring skulle kunna rita något så träffande, men det ser samtidigt ut som att det är just det jag gjort…

Kommentera

