Back to life

Det är en tid av mycket tankar nu, när jag lite har kommit ur det lyckorus som jag befann mig i ett tag. Känns märkligt att vara tillbaka i den vanliga verkligheten igen, men också ganska välkänt och skönt.

Den här sommaren har jag skrivit mycket. Först skrev jag färdigt ett utkast av Tatuerade tårar. Sedan började jag på Stella betyder stjärna. På den har jag kommit en bit. Kanske 10 % om man ser till ordantalet. Långt ifrån 10 % av arbetet dock.🙂

Nu sitter jag och lyssnar på VNV Nation och vilar mig inför eftermiddagens matlagningspass och kvällens fest. Jag är med och lagar mat till en filminspelning, och igår var vi ute vid öresundsbrofästet hela eftermiddagen i en fantastisk kvällssol som aldrig verkade vilja ta slut…

Jag har skrivit förut att ett av mina favorituttryck är ”Lita på det oväntade” och som tur är händer det en del oväntat, även fast jag inte längre går runt i en skimrande bubbla som svävar ovanför ett rosa moln.
Saker som gör mig glad. Saker som gör mig ledsen.
Precis som det ska vara.


När evigheten väl är där, känns den faktiskt inte särskilt lång.

2 svar to “Back to life”

  1. Ge inte upp med skrivandet, du har ett vackert språk!

    /G

    • Tack! Det gör mig glad att höra. Och nej, jag kommer inte att ge upp skrivandet, det är alldeles för viktigt för mig!🙂

Kommentera

