Patchouli!

Jag har skrivit några gånger om en känsla av frihet som jag har just nu. Ett par inlägg ner skrev jag: ”Det jag har och upplever just nu är ovärderligt och kan aldrig vägas upp av något sammansmältande, någon trygghet.”

Men jag kom på idag att det behövs ett tillägg till det där. För jag tror inte att jag skulle kunna uppleva den frihet jag känner nu, om jag inte tidigare hade fått uppleva trygghet och sammansmältning med en person.

Jag hade ett åtta år långt förhållande som tog slut för lite mer än ett år sen. I det känns det som att jag fick några pusselbitar lagda i mig, bitar som jag saknade, och jag tror att det gjorde mig mera hel än vad jag någonsin varit tidigare.

Att jag nu värderar friheten högre än det mesta annat beror på att jag kanske förmår vara fri nu. På ett annat sätt. För att jag inte behöver leta efter bitarna som saknas.

Processer kan vara väldigt långa. Det som jag känner ”resultatet” av just nu påbörjades för tre år sedan nån gång. När jag började tänka kring frihet i relationer, kring symbios och autonomi, och vad det är att vilja älska och bli älskad.

Fortfarande kan det kännas skrämmande att se andra möjliga relationsformer än de som följer normerna.
Men känslan av frihet, möjlighet, är starkare!

Nog om det.

En textrad från The Arks Patchouli beskriver nästan precis hur jag känner mig just nu:

I’ve got sunshine in the palms of my hands, generating slowly into somekind of a wave of a trance, I’m reacting madly. If I was home I wouldn’t be late to tell you!


Jag har lyssnat på den låten om och om igen de senaste dagarna. Den är så härligt dansbandstacky, och jag älskar att den börjar så där direkt med sång som bara brister ut!

Annars har jag semester just nu, och njuter av att varva göra ingenting med att skriva på Tatuerade tårar och planera för Stella betyder stjärna.

Och så en liten sak extra:

Tusensköna!
Du uppfyller ett behov av ett möte på ett helt annat plan, ett plan som är mitt inuti min hjärna. Mitt inuti. I centrum. Av allt.

Bah så du vet! ^^

Kommentera

