Antiloop-nostalgia

Fick en rejäl nostalgitripp idag när en kompis postade Antiloops In my mind på facebook. Åh. Antiloop symboliserar den längtan efter nåt nytt som jag upplevde när jag ville börja hitta musik att dansa till och inte hade en aning om vad jag skulle leta efter eller var jag skulle hitta den. Det var när jag hade uppkoppling via ett superslött modem. Musik hittade jag fortfarande i skivaffärer. På Skivlagret i Kalmar köpte jag Antiloop och Prodigy, fullt medveten om att det egentligen var något annat, eller i alla fall mer, jag sökte.

I samma veva dök det upp en rejvfest i Folkets Park som jag gick till själv. Där såg jag snygg-J som senare blev min arbetskamrat. Och dansade brevid Jumjum, fast då visste jag ju inte att han var han förstås. Det var första gången vi dansade tysta i timmar brevid varann men långt ifrån den sista. ^^

Sedan hittade jag Back to Plastic, och började beställa lite random skivor därifrån, och Antiloop-cd:n blev ganska dammig ganska snabbt. Undrar om jag har den kvar i nån låda nånstans?

Kommentera

