Mood swinger

Eftersom jag inte kan diagnosticera mig själv och inte heller har lust att bli satt i fack av någon expert har jag hittat på mitt eget begrepp för vad jag är och/eller lider av. Om man nu kan kalla det för att lida. Det positiva med att vara mood swinger är att lika snabbt och tvärt som man ramlar ner i mörker, kan man stiga till lyckohöjder igen. Dysterhet förbyts mot glädjeryck och lyckorus.

Men tröttsamt kan det vara också. Glad, ledsen, mörkt, ljust… var befinner jag mig? Hur är det, egentligen?

Just idag har det varit en fantastiskt underbar solig dag med flera glädjetoppar. Sedan plötsligt halkar jag ner igen och knassaknar.

Roligt ord, förresten, knassakna. Knasknassaknaknassakna.

Äh, det är rätt okej. Är melodramatisk som vanligt I guess.😛

Ett svar to “Mood swinger”

  1. Jag kan nog hålla med om det där. kanske inte extremt mycket upp och ner men känner igen mig lite:-=

Kommentera

