Cam Archer

Kom på att jag nog aldrig har skrivit om Cam Archer på den här bloggen. Cam Archer är en av mina favoritfilmskapare. Han har gjort långfilmen Wild Tigers I Have Known och kortfilmerna Bobbycrush och Godly Boyish, plus en hel del musikvideor. Filmernas teman har hittills kretsat kring tidiga tonår, sexualitet och begär.


Logan, från Wild Tigers I Have Known

Det jag älskar med Cams uttryck är att det är koncentrerat, färgmättat, känslostarkt, trasigt och suggestivt. Och jag kom just att tänka på att det påminner mig om Eli Levéns sätt att skriva. Elis Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats är också sådär komprimerad och mättad med sinnesintryck. Och handlar också om sexualitet och begär, till viss del.

Cam Archer arbetar med filmen Shit Year, och jag såg idag på imdb att den står som färdigställd! Wiii. Hoppas på att få se den snart och att den är bra! Har ingen aning om vad den ska handla om. Det blir intressant att se.

Wild Tigers I Have Known av Emily Jane White, musikvideo av Cam Archer

3 svar to “Cam Archer”

  1. Shit year! Gillar titeln:-)

  2. […] Jämförde i ett tidigare inlägg Cam Archers och Eli Levéns uttryck. Det som jag tycker är gemensamt för dessa är en kraft och […]

Kommentera

