Fler såna där

Vad är det med mig och enfants terribles?
Varför fastnar de hos mig, så att jag inte kan skaka dem av mig?

Jag skrev här om dem och om ovanligheten med enfants terribles av kvinnligt slag. I fredags dök det upp en i alla fall, på danstillställningen jag var på. Hon hoppade runt och såg busig och påstridig och arg och glad ut. Och påminde om Alex i XXY och Shane i L-Word.


Alvaro och Alex, från filmen XXY


Shane

För inne i min egen värld för att ta kontakt fick jag svartsjukt (njae, bara lite) se på när hon dansade med A. Haha, nä.. Det gjorde mig mest glad att se henne studsa runt.

Jag ska skriva om Stella någon gång, hon är sådan. Men jag har mest manliga ”förebilder” till henne. De jag har fastnat för genom åren, och betraktat på avstånd eller nära håll.
Henric.
Nero.
Lucky.
Och så den där sista stjärnan då. Knasungen.

Kommentera

