Den oändliga tiden

Härom dagen hade jag en kort facebook-konversation med en person, den handlade om de där sakerna som aldrig tycks vilja bli färdiga. De som stör en, och som man vill få avklarade så att man kan vila eller träffa sina fina vänner. Men tiden räcker inte till. Tiden tar alltid slut. Så känns det.

Men Kid lärde mig en sak och det är att tiden aldrig tar slut. Inte så länge man lever (och egentligen inte sen heller förstås, men det blir ju lite svårare att uppleva den då, kanske). Det kommer alltid mer!

När man inte hinner är det är inte tiden som tar slut. Det är förväntningarna som inte passar ihop med verkligheten.
Kraften, orken, viljan, peppen, initiativförmågan kan ta slut, eller i alla fall upphöra tillfälligt. Men tiden tar inte slut. Den bara fortsätter och fortsätter att komma! Oupphörligen. Det finns massvis.

Fint att tänka på det på det sättet!

2 svar to “Den oändliga tiden”

  1. Vis vän du har, tiden tar ju inte slut. Egentligen, men det känns onekligen så. Jag skulle behöva 36 tim dygn. Minst!

    • Ja så brukar jag också känna. Fast försöker lära mig att ta det lugnare. Att kanske inte vilja så mycket att jag gör mig illa på själva viljan och på vad som inte går att åstadkomma..!

Kommentera

