Snart sommar!

Våren är här och snart sommar och festivalsäsong.

I år ska jag inte åka till WGT. Det känns lite underligt. Jag har varit där de tre senaste åren. Att jag ska avstå i år beror både på att det inte kommer något band som jag gillar jättemycket – det brukar alltid vara ett par tre stycken som är riktigt bra, men det är det inte i år (av de jag känner till alltså, sen kommer det ju massor av artister som jag inte vet vilka de är), och på att ekonomin inte riktigt tillåter. Inget kul att åka på världens största gotmarknad om man inte kan handla!

Tänker på hår

I stället funderar jag på att ta någon trancefestival (Fullmoon Festival eller VuuV). Har aldrig varit på en sån! Bäst att passa på nu när det känns som att det är dans som står högst på önskelistan.

Till hösten funderar jag på att försöka ta mig till Maschinenfest, om den blir av. Industrioljud i industrilokal i Ruhrområdet lockar.. (men kan tänka mig något annat liknande, om det dyker upp).

För då får jag de där två kontrasterna: Färgglatt flum och skrapigt knaster… fast säkert lika mycket dansglädje på båda ställena.

Men jag kommer att sakna alla fina på WGT! Mycket godis för ögonen där ju!

Pretty hot cyberz (det var 34 grader varmt den gången)

Kommentera

