Stök

Stök i huvudet. Gör det svårt att blogga för tankarna vill inte samlas. De slinker iväg.

Jag tänker endel över normer och förväntningar just nu, hur mycket de påverkar en – utan att man förstår eller tror det, utan att man bett om det. Egna och andras.
Saker som händer just nu får mig att stångas mot dem.

Det är ju för märkligt att man ska ha byggt upp så mycket bilder av hur saker borde vara. Varför? För att man vill ha en karta att följa? För att man ska veta att man hittat rätt om verkligheten någon gång skulle visa sig se ut som kartbilden?
Det gör den aldrig.
Och.. det är ju inte ens säkert att man skulle vilja det.
Men ändå: När verkligheten inte passar in på den uttänkta matrisen blir det stök.

Apropå stök så var Kid här i helgen och vände upp och ner på Malmö. Eller kanske mer på mig, om jag tänker efter. Inte handgripligen den här gången, dock.
Han sa ”Du kommer att vara så trött på mig när jag åker hem.. som om du haft tio personer på besök. Tio jobbiga personer!”

Riktigt så kändes det väl inte.
Men ber man om överraskningar så är det kanske det man får!

Kommentera

