Så här ska det vara

Det är den andra april.
Solen skiner fantastiskt ute och just nu undrar jag varför jag är kvar i stan, när jag kunde ha varit på landet. Men jag ska dit imorgon.

Kroppen är trött.
Av att dansa in påsken och våren på Psychedelic Påske Tam Tam (haha, namnet!) i Köpenhamn i onsdags. Såna där upplevelser som är svåra att beskriva i ord.
När man ger upp, och tänker: Jag är sjukt trött och har redan dansat i flera timmar, men när du kör sån där musik så måste jag ju ge allt jag har. Finns inget val, liksom.

Jag sa till A när vi gick därifrån: Så här ska det vara! Alltid! Fantastisk musik och dansa i sand och springa och hämta vatten för att man vill inte missa en sekund mer än nödvändigt och kryssa mellan vattenpölar och skratta åt coolaste killen i Köpenhamn som står på scenkanten och dansar och ser sjukt galen ut och när man kommer ut från tältet har det blivit ljust och man kan nästan inte gå, men man släpar sig i ett lämmeltåg mot tågstationen i soluppgången längs en väg kantad med små plastpåsar.

Man vill stoppa tiden där.

Men sen vaknar man upp och är i sin vanliga värld och undrar varför man inte orkar diska, eller egentligen göra något som helst annat än att sitta vid datorn.
Dippen efter kicken. Tur att jag ska till Öland imorgon!

Kommentera

