Brain Leave of Abscence

Oj vad trött jag är. Så trött att hjärnan blir alldeles tom och blank.

Idag har jag suttit framför datorn nästan hela dagen och kan knappt komma ihåg vad jag har gjort. Varit på facebook har jag såklart. Läst gammal dagbok – en klassiker, funkar bra hur trött man än är. Försökt läsa lite i och komma vidare med Tatuerade tårar, men det gick inte bra. För att kunna göra det måste man ha en hjärna och min har ju tagit ledigt. Lyssnat lite på VNV Nation. Smsat med Kid.
Till och med försökt att jobba lite, eftersom jag inte kunde komma på nåt annat att göra. Men så orkade jag inte det heller.

Det är så skönt att sova brevid någon, fast varje gång jag sover brevid någon som jag inte känner så bra, så sover jag inte så bra. Och då blir jag så trött att det enda jag vill är att ligga brevid någon jag inte känner så bra och göra hjärndöda saker som att inte titta särskilt mycket på tv.

Men samtidigt hatar jag att bli såhär trött!
För det känns som att den viktiga tiden rinner mellan fingrarna och ingenting av värde blir gjort.

Men vad är det egentligen som är värt?
Bara det som syns och lämnar spår? Isåfall kommer det ju aldrig att vara värt att göra sig trött brevid någon som vill vara ens kramperson. Och det tror jag att det kan vara ändå.

Kommentera

