Endorfinerna kickar in

En sak jag hatar och älskar med facebook är att det är så lätt att få reda på saker som händer. Förr kunde man sitta i timmar på nätet och leta på en massa olika sajter för att få ett hum om eventen i stan och dess omnejd… Numera blir man snarare överöst med eventinbjudningar och får dessutom nys om en massa kul grejer som händer på andra platser, sånt man inte kan åka på.

Nja ok.. jag gillar det mer än jag ogillar det. Men det kan vara jobbigt med möjligheter man inte kan yttnyttja pga begränsningar i tid, pengar och (i alla fall för mig) ork.

Så här en söndag dagen efter dagen efter trancefest så börjar jag komma ner på jorden igen. Träningsvärken är faktiskt inte så farlig som jag trodde trots fem dansstinna timmar i goa-, full on och psytrancemiljö, och endorfin- och adrenalinnivåerna börjar väl bli normala igen.. men alltså och ändå: NU FATTAR JAG varför jag brukade gå på såna grejer förut.
Det jag inte fattar är hur jag har kunnat låta bli att göra det på så länge???
Det är ju bara för fantastiskt. Dansa slår allt. Ja, ni hörde rätt. Dansa slår allt!

Lilla varningsflaggan hissas också: Kickar kan vara bedrägligt beroendeframkallande. Man kommer hem efter en dansfest och det enda man kan tänka är: Jag. Måste. Göra. Det. Igen.
Därav facebookvåndorna. Det händer här och det händer där och jag vill vara med!

Nu vill jag inte missa någonting mer. Okej!?

Kommentera

