Back to acid

Lyssnar på acid.
Acid tar mig tillbaka till 1999/2000 ungefär, till en klubb i Kalmar som hette Mellow och som körde varje fredag. Dit brukade jag gå och dansa, framför allt med en kille som älskade ljudet av 303or lika mycket som jag, och som det tog ungefär ett halvår av dans innan jag började prata med.

Tunneln på Palace i Kalmar

För inte så länge sen läste jag igenom min dagbok från samma period… för jag har haft ett behov av att återvända till den tiden. Kanske är det naturligt när livet tar nya vändningar – att man vill återknyta till det som varit, för att liksom stämma av nuet och dåtiden mot varann.

Och då är det också underligt att se hur vissa människor som dyker upp i ens nu kan passa in i det mönster man just är inne i, och svara mot vissa behov.
Första gången jag var hemma hos Drogen tänkte jag att det var som att komma tillbaka till år 2000. Som år 2000 var för mig alltså. Då när jag brukade gå på rave och åka hem till folk och dansa i deras vardagsrum. När jag ansåg att dansen var det viktigaste i mitt liv. När Matrix var en cool film.
Det kändes nostalgiskt och jag saknade det.

Min mamma sa härom dagen att jag alltid gjort så: försökt leva ut mina inre behov i rent praktiska händelser, omständigheter och göromål i verkligheten… och det fick mig att tänka: gör inte alla så?

Jag vet inte om jag får fram min poäng här… det handlar något om att jag har en tendens att låta verkliga personer symbolisera saker jag önskar mig.. Om jag saknar en tid i mitt liv, vissa element som den innehöll, så är en naturlig sak för mig att göra att gå ut och leta upp en person som jag tror har tillgång till de sakerna.. och genom den tror jag att jag också ska få det.
Lite märkligt, för det blir lite som att leva genom andra, och inte förstå att jag själv kan få det jag vill ha, utan att behöva ta ”genvägen” (senvägen) genom en annan människa – som ju faktiskt kan välja att säga nej till att ge mig det jag vill ha… Vad det nu är, hehe.

Ehh ja. Dags att gå ut och dansa antar jag!

Kommentera

