Tombola!

Jag har lite problem med min hjärna just nu. Vi står inte helt på god fot med varann.
Den har nämligen, uppenbarligen, bestämt sig för sig att vara aktiv 24/7. Så efter en festkväll igår, inte extremsen men rätt sen, så vaknar jag ändå tidigt.

Hjärnan (tänder upp med ett plingande ljud): Jaha, jaha, vad ska vi göra nu?
Jag: Sova. Fattar du väl. Minst tre timmar till… eller i alla fall två.
Hjärnan: Nej nej nej. Det finns så mycket att göra! Och tänka på! Vila kan du göra i graven!

Jag känner mig lite som en tombola som snurrar hela tiden. En tombola är en sån där trumma med lotter som man roterar med en vev. När den stannar får man ta en lott och se om det var vinst eller nit. Det är bara det att min inte stannar. Och till slut blir jag rädd för att den ska göra det – för vad händer då? Hur trött blir jag? Hur mycket nit kan lotten bli?

Hmm. Ämnesomsättningsprover tagna. Får se i veckan om de kan ge nån ledtråd till vad den goda hjärnan håller på med egentligen.

Kommentera

