Vad gör du just nu?

Igår gick jag igenom min facebook ett par månader bakåt.. intressant. Det blir verkligen en dokumentation över livet. I sina egna statusuppdateringar kan man läsa om allt som hänt, saker som man själv vet exakt vad de handlade om, men som utåt sett mest blir kryptiska hintar…
om det som skvalpar outtalat mellan raderna.

En statusuppdatering som fortfarande gör mig lika glad som då, när jag skrev den, är denna:

Bobbi har kommit hem med minnet i kroppen av en kram som måste varit the mother av alla kramar. Trevligt.

Tänk att en kram kan vara något att minnas för livet. Bara för att man behövde den så himla väl just då. Bara för att den öppnade en dörr. Ja, den gjorde mer än så. Den tände en eld. Som sen tagit en del energi att försöka släcka igen… hihi.

Så konstigt när saker händer sådär liksom av en slump. Någon råkar gå förbi vid just rätt tillfälle, och får för sig att agera på nåt sätt. Och så ändras allting. Livet blir annorlunda.
Om kram-personen hade tagit en annan väg just då… Det är mystiskt att tänka på!

(och ja, jag kanske är lite melodramatisk, men jag tycker om det.. aight)

Kommentera

