Ctrl + s

Ja… så har jag lärt mig en massa nytt om mig själv igen… och som vanligt så kostade det på lite grann. Men det är det värt. Man kan inte gå genom livet utan att det törnar in i en.. utan att man gör sig illa på det ibland. Det skulle inte vara ett bra liv om det aldrig gjorde en ledsen och besviken. Ledsnaden och besvikelsen kommer ju oftast av att man har upplevt fina och bra saker som man ville ha mer av, men kanske inte fick.
Det gäller att komma ihåg det.
Inte stanna för länge vid sårade känslor och motgångar när det också finns överväldigande överraskningar att tänka på!
Fina upplevelser och känslor som man kan spara för att ta fram och minnas vid senare tillfällen.
Jag har märkt att i efterhand finns ofta de fina känslorna kvar. Besvikelserna och missräkningarna bleknar, fast de gjorde så ont när det begav sig.

Jag skrev så här för ett par veckor sen:

Varför är det så svårt att ha med människor att göra?
Varför måste de vara så olika och fina?
Varför måste de överraska en och göra en glad?
Varför måste de vara som hav som man vill korsa eller dyka i?
Varför ska de göra en nyfiken och varför ska man vilja förändra sig inför deras blick?
Varför ska de väcka frågor inuti en?

Men värt att minnas när frågorna hopas är att det finns inte en människa som jag ångrar att jag älskat.
Hur ont det än har gjort.

Inte en enda.

Kommentera

