Som att sova?

Fruktansvärt trött. Förkyld och hungrig. Sitter på jobbet och undrar hur jag ska hålla mig vaken, alternativt överleva, till after worken som börjar om sådär två timmar.
Idag har min hjärna gjort ett mastodontarbete känns det som – jag har tagit ett kliv upp, liksom nått en ny nivå, och jag är nöjd. Från en massa svarta tankar till att vara hyfsat okej igen. Men nu känns det som att jag behöver gå och lägga mig.
I stället blir det en öl. Eller flera.
Det är också bra, och kanske är det också lite som att sova? Kasta bort bryderier och tankar. Slappna av. Och skratta. Det brukar jag ju i och för sig inte göra så ofta i sömnen, förutom för ett tag sen när jag drömde att jag skulle posta en pizza i en brevlåda.

Ok, god natt då!

Kommentera

