Screwed up eyes and screwed down hairdo

Nästa lördag ska jag på fest med Ziggy Stardust-tema.. det blir en svår nöt att knäcka vad gäller klädning!

Vad är Ziggy Stardust? Rött. Mönstrat. Slimmat. Platå. Det sistnämnda kan jag kanske aspirera på, men inte röda, glansiga tyvärr.
Inatt drömde jag att jag var i en affär som hade världens konstigaste och underbaraste kläder. Det var lite som Shock fast med mycket skummare design på allting, särskilt skorna. Jag tänkte: ”Shit vad coolt. Men undrar om de säljer nånting…” Eftersom de flesta saker såg ut som nåt som nog inte skulle fungera så bra att ha på sig i praktiken.
Synd att det inte var på riktigt.

Tror jag ska gå till Emmaus på Kirseberg idag och kolla lite. Tycker det är den bästa second hand-affären för kläder i stan (fast jag vet att det finns många som jag aldrig varit på också). I alla fall, jag hittar nästan alltid nåt på Emmaus. Som går att sy om, om inte annat.
Jag och mamma brukade gå dit redan innan jag flyttade till Malmö, för hon bodde ganska nära… och nu är det ett lagom promenadavstånd från där jag bor idag.

En fin dag idag som förtjänar att ackompanjeras av VNV.

2 svar to “Screwed up eyes and screwed down hairdo”

  1. DU, med tanke på Ziggy, så såg jag ett par platåskor på Emaus ute på Kirseberg,,,grymma:-)

Kommentera

