Nytt år och trams

Så var det 2010. Jag har kommit tillbaka från en kortvistelse på landet där jag var nära att bli insnöad.. men har nu precis landat i min lägenhet igen.
Egentligen skulle jag vilja skriva ett inlägg om Avatar, som jag såg i mellandagarna, men ron att skriva analytiskt finns inte riktigt. Den och inlägget kommer kanske senare.

Om nyårsaftonen kan jag i alla fall avslöja att a) det var skönt att fly fältet dan därpå och b) ifall nyårsaftonskvällen säger något om hur det kommande året ska te sig, så vet jag inte riktigt vad jag ska säga… annat än att det nog blir ett spännande år!

Den här bilden var min inspiration till kläderna på nyårsaftonen, när jag skulle gå på fest med temat ”Aristokrater på barrikader”. Jag hittade den på ett steampunk community på livejournal:

Mina kläder var verkligen ingenstans i närheten av det där men ändå.
När jag höll på med dem kom jag hur som helst att tänka på min vän Dipbouc, antagligen för att han gillade att klä sig i frackjacka och hög hatt… och det är snart tio år sen jag, Dipbuoc och Yen var på rave i Kalmar och dansade till den här:

…oo nostalgi! Inte för att den kanske var så bra, utan snarare ett exempel på vad vi brukade kalla för trams, fast trams är liksom bra ändå på nåt sätt… Och den var rolig att dansa till!

…saknar dig mycket min vän.

Kommentera

