Den välförtjänta hyllningen av Mumset!

Jag skrev ju om releasefesten för tidningen Mums på Diesel Store i höstas, men känner att jag inte har gjort själva tidningen rättvisa. Nu har mitt exemplar, exakt det samma som syns på bilden nedan, sedan denna begivenhet fört en tillvaro i mitt badrum. Alltså som toalektyr. Men inte en tynande tillvaro!

Mums-diggare

För ett tag sen öppnade Tonåringen toadörren glatt och utbrast: Alltså den här tidningen… den är skitbra! Då hade hon just läst igenom hela intervjun med Samantha Fox.

Det är själva avvägningen mellan högt och punkigt lågt som gör tidningen Mums så bra. Mitt favoritinslag i det första numret är intervjun med Eli Levén, även om Leila K:s inspektion av emokids i storstadsdjungeln förstås också hamnar högt upp på listan.

Mums finns enligt hemsidan att hämta på utvalda butiker i Malmö, men går också att läsa på webben.

Pussmums!

Ett svar to “Den välförtjänta hyllningen av Mumset!”

  1. […] Mums nummer två kommer ut på lördag den 21/8! Här skrev jag lite om första […]

Kommentera

