Juldagen

Jag sitter och snokar lite på nätet om en gammal vän som jag inte längre har nån kontakt med. Jag har hittat ett nummer som kanske går till honom och funderar på om jag ska messa. Har också hittat en bild och han ser knappt en dag äldre ut än när vi senast sågs för kanske nio år sen. Det är en person jag saknar, en som förhöjde livet med sin galenskap, en jag ofta tänker på och pratar om. Ändå känns det lite läskigt att ta kontakt.

Muse Bliss förgyller mina högtalare, utanför håller snön på att smälta. Tonåringen, hennes mormor och jag ska snart ut och Tonåringen ska sätta sprätt på en del av sina julklappspengar. Jag tycker så mycket om julen, det vet ni redan. Jag har gått runt som på små rosa (!) moln den senaste veckan, både på grund av julmyset och lite andra saker. Önskar det alltid kunde vara så här!

Kommentera

