Den rödhåriga

Den senaste tiden har jag lyssnat mycket på La Roux, fast det inte alls är en typ av musik jag brukar lyssna på. Det började med att jag hörde Bulletproof på radio och gillade den, sen kollade jag väl videon på youtube och läste den obligatoriska wikipediaartikeln, i vilken det stod något om att sångerskan Elly Jackson hade uttalat sig i skarpa ordalag om andra artister… och tillsammans med att jag hörde låten Tigerlily klickade det ordentligt.

Jag tror det är den där ganska barnsliga rösten tillsammans med den buttra uppsynen och kaxiga inställningen som gör det. Ni vet det där med enfants terribles. Och androgynitet.

Omslaget till skivan är dessutom så snyggt att jag blir andlös, och det tycker jag trots att jag inte har jättemycket till övers för åttiotalsestetik.

Jag brukar gilla falsettsång hos killar och blev förvånad över att det faktiskt funkar även när det gäller tjejer.

Och just det, Tigerlily.. det är fånigt, men varje gång jag hör den känner jag att den handlar om mig!
#^_^# … hehe, I wish.

Kommentera

