Turvantar

Jag har ett par vantar som en kompis stickade till mig för ca åtta år sen. ”Har du fortfarande de där kvar?” utbrast hon sist vi träffades och jag mös av stolthet över att inte ha tappat dem.
På väg från en biofilm förra veckan hände det dock. När jag kom hem upptäckte jag att den ena var borta. Damn, tänkte jag, så det blev så till slut ändå.

Vid elvatiden på kvällen kom ett sms:
Har du tappat vanten jag stickade?
Då har min kompis varit ute och gått och hittat den!
Kan någon ge mig en uträkning på sannolikheten för att det ska inträffa?

Vantarna är så klart mina turvantar nu.

Jag har också utsett Holy Holy med David Bowie till min turlåt eftersom den dykt upp lite här och där vid tillfällen när livet känts bra!

Och snart är det jul, det är också bra.

Kommentera

