Highlight från torsdagskvällen

Jag, Vän och Capoeira är på ett ställe fullpackat med USA-klädda flator m fl. En stol vars ryggstöd lastats med alltför många ytterkläder välter så fort nån går förbi, och Vän som har en stark ansvarskänsla får hela tiden resa upp den. En tjej i närheten tittar på oss.
Jag och Capoeira skrattar åt Väns lönlösa försök.

Capoeira: Han måste hela tiden rädda den.
Jag: Ja, själv har jag räddat den där fikusen flera gånger! (pekar mot ett hörn)
Tjejen tittar på mig med uppspärrade ögon.
Tjej: Va sa du? Har du rört en fikus? Sa du att du hade rört en fikus?
Jag och Capoeira bryter ihop av skratt.
Jag: Nej, jag har räddat en fikus! Det är sånt jag gör! (pekar mot krukväxten)
Tjej: Jaha, men jag har i alla fall rört en fikus! (puffar till Vän) Och nu har jag rört en fikus till! (puffar till Capoeira)
Hon ser mycket nöjd ut när hon går därifrån.

Kommentera

