Socker

Det har varit en bra dag idag, inte bara för att jag pratat lite med sockersaken vilket gav mig en klump i magen och rodnad på kinderna eftersom hen är så ofattbart ohämmat söt, utan också för att ”Nisse-perioden” har börjat. Det betyder att det blir lite roligare att gå till jobbet de närmaste veckorna.

Alla som är med i Nisse-spektaklet får var sin person att nissa för samt någon som nissar för en själv. Det handlar om att ställa till med bus eller överraskningar för personen utan att avslöja vem man är. I år är fjärde gången jag deltar. Oftast är det bra att ha ett koncept att rama in nissningen med, och jag tycker jag har kommit på ett ganska bra sådant den här gången. Kan tyvärr inte avslöja vad för då skulle ju allt kunna förstöras!

Decemberhetsen börjar nu, med after works, julbord och allsköns tillställningar på kvällarna samtidigt som julklappar etc ska skaffas in. Men jag gillar julen, det har jag alltid gjort. Och det är inte bara för att jag gillar socker.

”Listen Lady, let me lie low, lie low with you, to be a lie-high-high-high-high-high, my oh my!”

Ungefär så kände jag mig efter att ha pratat med sockersaken. Inte för att jag direkt fattar innebörden i den där textraden men ändå.

2 svar to “Socker”

  1. Holy Holy är en härlig låt – den borde fått komma med på ett av Bowies album, tycker jag.

Kommentera

