Queerkavalkad från förr

Jag rotar igenom gamla teckningar och tycker det är dags för en liten queerkavalkad från min tonårstid. Alla teckningarna är från 1989-1990. Håll till godo!

Jimmy och Jocke
Jimmy och Jocke tecknade jag efter att ha slashat killar under en punkspelning.

Mira_Toni
Mira och Toni tecknade jag när vi var i England sommaren 90.

MPS
Ménage-à-trois från tiden när jag var besatt av Morrissey.

Tom_
Nicke och Tom… och Tom och Rune

I ordlistan till Bögjävlar står det:
”Gayskins: Inte skinheads som är homosexuella (det är bara en gayporrsfantasi), utan homosexuella som klär sig som skinheads.”
Inte bara en bögporrsfantasi utan även min. Men jag fattade nog att det var lite overkligt så jag lät Rune bli punkare sen. Gayskins visste jag inte fanns (och det gjorde de nog inte heller, i Kalmar som jag kom ifrån. Där var det alltför gott om riktiga skinheads).

Matti_Tobbe
Matti och Tobbe (som figurerade i en prototypversion av Tatuerade tårar. Hela storyn har ändrats sen dess, men karaktärerna är sig ganska lika).

Matti_Maria_Tobbe
Matti, Maria och Tobbe (som heter Micki, Mija och Danny numera).

Kommentera

