Draken

så skönt att släppa
låta de insnärjda tankarna
glida ut i friheten
och jag ser att draken som lyfter
är gjord av en röd korsett

så står jag där kvar
medan den försvinner
och allt som återstår är tomhet

jag har mina känslor på utsidan
och slickar på dem
som om de vore ecstasypulver
föränderlig som en snabbspolad blomma
med en okontrollerbar fantasi

detta vill jag inte berätta, men

av luft består det fantastiska palatset
som jag inte vill att du ska rasa

2 svar to “Draken”

  1. Vet Du att.. Jag har gått in i en labyrint gjord av tankar.. Där ingången skapades av ett ”ögonblick” på Conditori Hollandia.. och där jag sedan finner mig själv vandra in i tankegångar som leder till nya.. Och utan att ha en aning om vad målet är.. så känns det lite som att det nog skulle vara allra bäst att bara få hjälp att hitta tillbaka till ingången..
    Tror Du att det finns någon som helst chans att Du skulle kunna tänka Dig att hitta det ”ögonblicket” igen?..
    /A..

    • Hej,
      menar du att jag var delaktig i det ögonblicket? Eftersom jag inte känner igen det undrar jag om du kan blanda ihop mig med någon?
      Eller hur menar du?
      Många frågor… förklara gärna! Vill du inte skriva här så maila bobbi (at) ozma.se

Kommentera

