Vår egen förtrollande värld

Maria Turtschaninoff skriver i Multimanus nyhetsbrev om fantasy, som en spegel av vår egen värld – bara med starkare och klarare färger. En spegel som får oss att se vår egen värld med andra ögon. Påminner mig om inlägget Henrik skrev här i Transcenders för ett tag sen.

Själv är jag inte något stort fantasy-fan, men jag håller ändå med om det Maria skriver. Vår verklighet kan (och bör) ses och belysas från en massa olika håll. Ibland talar man bättre om verkligheten genom en drömlik lins. Ändå lockar det mig inte att skriva fantasy, men ibland att ta del av, och jag älskar när verkligheten får ett drag av overklighet, så som det kan hända när man upplever något annorlunda och fantasieggande.

Kommentera

