Whoop Dee Doo

Igår var jag och såg Whoop Dee Doo – en galen talanguppvisning i tvshows-format – på Malmöfestivalen. Whoop Dee Doo-gänget, som består av 14 konstnärer från Kansas, samlar ihop talanger från platsen de besöker som sedan får visa upp sig under den timslånga showen. Detta varvas med tävlingar och andra upptåg där publiken medverkar på scen.

Whoop-Dee-Doo
Doin’ it for the cameras!

Show-värdarna hade lite svårt att få upp de blyga svennarna på scenen (fast det gick till slut). Undrar om det brukar vara annorlunda i USA?

Whoop-Dee-Doo-005
Bollywood-prinsessa

Tyvärr hade jag nog lite för höga förväntningar; på nåt sätt hade jag väntat mig nåt ännu mer galet än bollywood- och folkdans (fast jag vet inte riktigt vad)!
När sitarmannen kom upp på scen halvvägs in i showen orkade jag och mitt sällskap inte stå kvar längre. Matoset från torget lockade oss därifrån.

Whoop-Dee-Doo
Tävlande

Men det blev fina kort. Ibland fungerar såna här tillställningar bättre på bild än i verkligheten – fast det är väl lite synd!?
Å andra sidan tillhörde jag inte riktigt målgruppen: Whoop Dee Doo-crewet var tydliga med att det framför allt var en barnshow, och jag är säker på att många femåringar hade älskat den!

Två shower till blir det under Malmöfestivalen: Imorgon (torsdag) kl 20 i Raoul Wallenbergs Park, och kl 18 fredag 21/8 på Moriskan, Folkets Park. Ta dit kidsen i din närhet och gå loss!

Kommentera

