Min bästa vän

Har just sett novellfilmen Min bästa vän som sändes förra veckan i SVT (finns på SVT Play tom 21/8). En enkel men stark liten film om Olga som kommer till ett behandlingshem pga självskadebeteende. Där får hon dela rum med Felicia, en tjej som brukar hamna i isolering för sina utbrott. Tillsammans blir de Tiger och Björn, och skapar en egen allians mot resten av världen.

MinBastaVan
Felicia och Olga

Jag gillade filmen även fast det fanns vissa små detaljer som störde mig (orkar inte gå in på vilka just nu). I alla fall, jag får visst aldrig nog av tonårsångest. Tycker den var sevärd!

Regi av Andja Arnebäck och manus av Annika Ivarsson och Andja Arnebäck.

Kommentera

