Hångel och paraplydans

Jag är lite ledsen för att jag pga av flyttfixande missade hångelmanifestationen som gick av stapeln i lördags under Möllevångsfestivalen. Särskilt gillade jag att det var mingel innan, där man kunde träffa en hångelpartner, med skyltar för tjej+kille, kille+kille, tjej+tjej eller spelar ingen roll. Kul också att hälften av alla hånglande par var sådana som träffades på plats. Men jag som missade spektaklet får kanske tillfälle igen – hångelmanifestationer verkar nämligen vara det nya; även Pride House, en del av pridefestivaeln, invigdes igår med en sådan. Så nu är både Stockholm Pride och Copenhagen Pride i full gång.

NijeI lördags kväll gick jag ändå ut en stund på Möllevångsfestivalen, jag tänkte kolla och lyssna på Nije och deras ljudalstrande kläder(!). Tyvärr blev spelningen väldigt kort, slutsteget bråkade så det blev för mycket ljud på fel ställe… Ny chans på Brännestad? I alla fall, medan vi väntade på att Nije skulle börja dök det upp en dansande paraplyman med rosa nylonstrumpor. Han gjorde mig väldigt glad och danssugen, och påminde mycket om Jonathan, huvudpersonen i Jag är skillnad!

-> Nije-mystik…

Kommentera

